Широке застосування вбудованих бортових комп'ютерів на транспорті обумовлено цілою низкою чинників і вирішуваних за їх допомогою завдань, таких як:
- керування автопарком;
- відстеження та моніторинг транспортних засобів;
- навігація і екстрений зв'язок;
- отримання в реальному часі даних про стан транспортних засобів (швидкість, витрата палива, стан водія, дотримання маршруту руху і простоїв і т. д.);
- забезпечення безпеки руху;
- системи відеоспостереження та розпізнавання образів з використанням Штучного Інтелекту;
- забезпечення комунікації автомобіль-автомобіль для підвищення безпеки руху та забезпечення автономного водіння;
- створення та експлуатація інформаційно-розважальних систем для пасажирів і багато іншого.
Забезпечення безпеки населення та зниження ризиків, пов'язаних з водінням і поїздками на роботу, є одним з головних пріоритетів. Уряди багатьох країн вкладають величезні кошти в нові технології, прагнучи оптимізувати транспортну інфраструктуру і підвищити суспільну безпеку населення, яке щодня подорожує між роботою, школою і будинком. Завдяки ширшому впровадженню інтелектуальних вбудованих рішень в транспортні засоби є можливість для кращого захисту життя і майна водіїв, пасажирів та пішоходів.
Розгортання систем відеоспостереження на залізницях і в транспортних засобах є прекрасним прикладом в цьому відношенні, демонструючи, як успішна модель, заснована на інноваційних технологіях, підвищила не тільки ефективність роботи громадського транспорту, але і безпеку громадського транспорту.
Транспортні додатки характеризуються жорсткими умовами експлуатації, тому комп'ютери повинні бути максимально захищеними і компактними для установки на транспорті. Захищені комп'ютери що вбудовуються пропонують оптимальну комбінацію за розміром, можливостям монтажу та функціоналу: забезпечення відмовостійкої роботи, дотримання безпеки водіння, контроль за транспортним засобом, оптимізація ремонтних робіт і т. д. Для забезпечення високих вимог по надійності роботи бортові комп'ютери повинні бути сертифіковані / відповідати вимогам стандартів E-Mark, ISO 7637-2, EN 50155, EN 50121, ISO 7637-2, DNV 2.4, IEC 60945 і EN 45545-2 для використання на борту. Вони повинні мати підвищену міцність і антивібраційну конструкцію, широкий діапазон вхідної напруги харчування, декілька портів PoE для підключення до IP-камерам і інтелектуальну технологію курування живленням автомобіля для затримки включення / вимикання від ключа запалювання, затримки вимкнення та захисту від підвищеного / зниженого напруги живлення.
Можливість адаптації вбудованого комп'ютера дозволяє використовувати на транспорті все новітні технології з меншими витратами. Такі системи з підключенням по бездротової мережі можуть збирати всі важливі дані про роботу транспортного засобу і відправляти їх в диспетчерський пункт в реальному часі, що дозволяє краще діагностувати стан транспортного засобу і прогнозувати планове техобслуговування. Також оператор диспетчерського пункту може посилати команди управління як окремим транспортним засобам, так і всьому парку.
У громадському транспорті панельний комп'ютер, який використовується водієм як пульт управління, може бути також інтерфейсом для зв'язку з пасажирами і центральним диспетчерським пунктом і відображати інформацію про розклад руху, зупинках, заторах або про погоду в певних пунктах. На додаток до основного завдання зі збору та передачі даних на верхній рівень ці системи можуть одночасно тримати водія в курсі важливих оперативних завдань, включаючи витрату палива і діагностику роботи транспортного засобу.
При заміні традиційної приладової панелі зі стрілками на комп'ютер з цифрової сенсорною панеллю в локомотиві або силовому вагоні система управління поїздом більш вигідна для обробки інформації в реальному часі для підвищення безпеки і прийнятті своєчасних аварійних заходів. Більш того, постійний моніторинг поїздів і безпечна сигналізація пропонують сьогодні численні переваги при експлуатації поїздів. Машиністи повинні отримувати записи в реальному часі з платформ і вагонів, щоб в разі виникнення надзвичайної ситуації негайно доставляти пасажирам важливу інформацію для забезпечення безпеки пасажирів.